despre cea pe care o iubesc…

Dacă aș fi bărbat, n-aș iubi o femeie pentru frumusețea ei, ci pentru feminitatea ei… M-aș uita stăruitor doar spre o femeie care nu m-a zărit, preocupată doar ca să fie ea însăși.

Aș ști că-i frumoasă și dinîntunericul unei săli de teatru, pentru că nu râde strident și nici nu și-a urcat picioarele pe scaunul din față și pentru că plânge discret la replicile frumoase.. I-aș lua urma pașilor doar dacă aș simți că mă va refuza rece și politicos, pentru că nu-i place să fie agățată pe stradă. Dacă aș vedea-o pentru a doua oară, aș zâmbi de felul în care-și dă părul după ureche și mi-aș imagina că de-acolo, de la gâtul dezgolit, aș începe s-o sărut, când mi-ar da voie.. M-aș trezi dimineața cu chipul ei pe tavan, uitându-se încruntată și dulce către altul. Mi-ar plăcea pentru că merge hotărâtă și nu se îmbracă mulat, ci în alb și negru, nu e rujată și pudrată, ci doar limpede și fragilă la vedere… Dacă ar fi deja iubita mea, m-ar înduioșa felul în care mi-ar spune “bună dimineața”, cu buzele, mâinile, ochii și pielea toată. Aș pleca la muncă zâmbind dacă mi-ar face micul dejun și mi-ar spune că mă iubește numai din ochii calzi de sub părul ciufulitMi-ar fi dor de ea dacă nu m-ar suna întruna și dacă nu m-ar întreba nimic când aș veni târziu de la muncă. Mi-ar fi greu să mă uit după alte femei când iubita mea stă picior peste picior cu atâta grație și când orice rochie simplă pe care o îmbracă trezește dorințaunui alt bărbat de a i-o da jos. Mi-ar fi de ajuns să-mi fie cea mai dragă din lume dacă aș vedea-o că-i vine să plângă după ce am fost rău cu ea și aș fi nebun după ea dacă n-ar plânge… I-aș iubi lacrimile doar când ar fi de dor sau de prea multă iubire și i le-aș stinge cu ale mele. Aș vrea să muncim amândoi în neștire, să ne construim temeinic viețile, iar când va fi să facem copii, aș vrea să știe că voi fi un tată bun.

Nu i-aș ucide nici un vis, dacă realitatea pe care mi-ar oferi-o ar fi aceea pe care am visat-o dintodeauna.. ” (M.Rădulescu)

Lasă un răspuns

